top of page

"מייקל ג'קסון: הקונספירציה": פרק חמישי

אפרודיטה ג`ונס היתה כתבת מטעם ערוץ ה- Fox News שסיקרה את האירועים בתקופת המשפט של מייקל ג`קסון בשנת 2005. כמרבית אנשי התקשורת סביבה, גם ג'ונס היתה משוכנעת שג'קסון אשם בכל המיוחס לו. לאחר הזיכוי היא הבינה שעשתה טעות והרגישה אשמה שלקחה חלק בסיקור ההרסני נגד ג`קסון. בספר "הקונספירציה" היא משתפת את הפרשנות שלה לעדויות, לראיות ולאירועים שהובילו לזיכוי החד משמעי של ג'קסון בבית המשפט. פרק 5 מתמקד בעדות של גאווין ארוויזו, המתלונן שהיה מרכז ההאשמות נגד ג'קסון באותה פרשה. לפרטים המלאים ולמידע מקיף על המשפט, היכנסו לפרשת 2005 באתר.



בבוקר ה-10 למרץ 2003 פנה מזארו לשופט רודני מלוויל ואמר לו שמייקל נמצא בטיפול בבית החולים הסמוך. השופט פסק שעליו להגיע ב 9:30 לבית המשפט ולא- ייכנס לכלא וייקנס על סכום של 3 מליון דולרים. המדיה צבאה סביב בית המשפט ומייקל ג'קסון הגיע באיחור של 5 דק' לבוש בפיג'מה. המעריצים שמחו לראות את ג'קסון בפיג'מה ואילו המדיה חיכתה לקרוע אותו לגזרים. הם דיברו על הלבוש המוזר שלו, הם אמרו שהוא חלוש, חובש פיאה לא מסורקת, נראה עייף אחרי טיפול בתרופות - אפילו על ההליכה שלו דיברו. הם טענו שההופעה של ג'קסון לא תמצא חן בעיני השופט וכשנכנס לחדר שרר שקט. "אני מתנצל על האיחור, מר ג'קסון סובל מבעיות רפואיות הבוקר והיה חשוב לי להזמין אותו".


השופט רודני מלוויל

גאווין נראה עצבני ואימפולסיבי כשתומאס מזארו (עוה"ד מטעם ההגנה) תשאל אותו ורמז שהארויזואים שקרנים. מזארו הביא דוגמה את המקרה שהתרחש בסניף ה JC Corporation (מרכז קניות)  בה הילדים נתנו עדות שקר תחת שבועה והונו את הרשת בטענה כי אמם הוכתה ע"י השומרים בבטן. מאזרו הסביר שהילדים האלו ראו עורכי דין עוד בגיל צעיר יותר ותמכו בהאשמות שווא שההורים שלהם הטיחו בעבר. באותו יום שג'נט הוכתה כביכול ע"י השומרים היא ובעלה נעצרו. במסמכים היא מציינת שהיא לא נזקקה לאף עזרה רפואית ובתצלומים אין חבלות ושיער ראשה מלא ולא דליל (כפי שטענה) עקב האלימות. היא טוענת שסימני האלימות הופיעו על גופה רק כמה ימים אחרי האירוע בחניון של ה JC - ילדיה העידו תחת שבועה שאמם עברה התעללות פיזית ומינית.

התובע המחוזי, טום סנדון שאל מתי גאווין החל לכנות את מייקל 'אבא' והוא סיפר שהחל לקרוא לו כך אחרי שחזרו ממיאמי לנוורלנד. סנדון הציג מכתב שנכתב ע"י מייקל:

"אני מאחל לך שתהנה בפלורידה. אני שמח להיות אבא שלך. בלנקט, פרינס ופאריס הם האחים שלך, אבל אתה חייב להיות כן עם ליבך. אני אביך ואני אדאג לך,

אבא".


פניו של מייקל היו קפואות בזמן העדות של גאווין. גאווין העלה האשמות חמורות בזמן שתושאל ע"י התובע המחוזי: "[מייקל] אמר לי שאם גברים לא מאוננים הם עלולים להגיע למצב שהם אונסים בנות", "הוא סיפר לי שהוא ראה מבעד למרפסת ילד שלא אונן והוא עשה סקס עם כלב", "הוא אמר שאם לא אוננתי הוא ילמד אותי איך".

התובע המחוזי, טום סנדון

אך שימו לב בהמשך לדבריו של גאווין ארויזו כאשר עוה"ד מזארו מתשאל אותו לגבי האוננות.

השבוע השלישי של המשפט ממשיך ועל דוכן העדים נמצא גאווין ארויזו. גאווין הודה שהכומר של ביה"ס שאל אותו אם היה בינו לבין מייקל אקט מיני והוא אמר לו שלא (לאחר שידור הסרט של באשיר). מזארו עבר על רשימה של בעיות התנהגות מצד גאווין בבית הספר: הוא התבקש לכתוב מכתב התנצלות לאחד התלמידים, הוא היה שר ומפריע בשיעורים, נוהג בחוסר כבוד כלפי מורים, מזלזל ולא מכין שיעורים. ההתנהגות הלא ראויה של גאווין נראתה גם כשעמד על הדוכן. התשובות שענה למזארו לגבי בעיות ההתנהגות היו "לא זוכר" או שקרים אחרים למיניהם. הוא הכחיש שאחת המורות אמרה לו שיש לו כישרון משחק בזמן שהוא למד משחק בתיאטרון - שגם שם היו לו בעיות התנהגות. הוא תחילה הכחיש שכינה את מייקל "אבא" אך כשמזארו הוציא את הפתקים עליהם כתב גאווין את הברכות למייקל ופונה אליו כ"אבא", לא היתה לו ברירה אלא להודות ולענות בחיוב על כל שאלה מצד עוה"ד. בהמשך העדות, גאווין אישר בעצמו שהיתה זאת סבתו שאמרה לו שגברים מאוננים כדי לא לאנוס נשים - ולא מייקל.


כנשאל ע"י סנדון אם מייקל היה עבורו אבא, גאווין ענה בחיוב והוסיף שמייקל לא ראוי שייקראו לו כך לאחר המעשים שביצע בו כביכול. הוא אמר שהרגיש שמייקל נטש אותו ואת משפחתו לאחר שהחלים מהסרטן והכחיש שבא בטענות על הטרדה בגלל שהרגיש מקופח.


"אתמול, כשענית למזארו על שאלותיו, אמרת לו שמר ג'קסון היה כמו אב עבורך, האם זה נכון"? סנדון שאל.

"כן", השיב גאווין.

"וחשבת שהוא הבחור הכי מגניב בעולם, נכון?"

"כן".

"והערצת אותו?"

"למעשה אני מעריץ רק את אלוהים, אבל הוא היה בחור טוב".

"מה אתה מרגיש לגבי מייקל כיום אם נתחשב במעשים שהוא עשה לך?" תחקר.

"אני לא ממש אוהב אותו יותר. אני לא חושב שמגיע לו כל הכבוד כשכיניתי אותו הבחור המגניב ביותר בעולם".

גאווין פסק. הוא הודה מאוחר יותר בפני מזארו שהוא ומשפחתו חשו הזנחה מצד מייקל והכחיש שהוא יצא עם ההאשמות כלפיו עקב המצב.



מעריץ רק את אלוהים". גאווין ארויזו"

לפי הבלש הפרטי פול זלי- גאווין טען תחילה שמייקל הטריד אותו לפני צילום הראיון ב 20 לפברואר 2003, מאוחר יותר (לאחר שנמצאו ראיות שסותרות את הטענות אלה), בפעם אחרת הוא טען שהמקרים קרו אחרי הראיון. גאווין טען שמעולם לא ראה את איבריו המוצנעים של מייקל פרט לפעם אחת שמייקל לטענתו חלף עירום על פני חדרו.


קיקי פורנייר, אחת העובדות בחווה העידה שמייקל היה מאוד נדיב ופתוח כלפי אורחים שבאו לנוורלנד. היא מספרת שעבדה בחווה הרבה שנים והעידה שמייקל בכלל לא היה מודע לבעיות ולדברים שהתרחשו בנוורלנד. חבר המושבעים הבין שמייקל נתן לאנשים את ההזדמנות להציץ לתוך חייו. הוא אירח אנשים רבים בנוורלנד כולל משפחות של חבריו הסלבריטאים. היא תיארה את מייקל כ'ילד גדול' שאוהב לנסוע ברחבי נוורלנד ולאכול סוכריות עם הילדים שמבקרים בחווה.


קיקי העידה שמייקל קיים איסוף תרומות דם לגאווין ב- 2002 ושהיא שמחה לגלות שגאווין מחלים באביב 2003. היא סיפרה שהמטבח בנוורלנד היה פתוח 24 שעות ביממה ושבכל יום היו 3 ארוחות עיקריות, שתיה וקינוחים. היא השיבה בחיוב כשמזארו שאל אם החדרים של גאווין וסטאר היו מבולגנים. "הם היו מבולגנים, חפצים שבורים, היה בלגן". היא גם סיפרה שבשלב מסויים כאשר החדרים היו ממש במצב גרוע, היא ועוד עובדת בשם מאריה רצו לפנות למנהל הבית. קיקי אמרה שהילדים פשוט "זיבלו את החדר", "קרעו אותו לגזרים". היא תיארה את החדרים והמקררים במצב שאחרי סופת טורנדו.

היה נראה שמייקל היה האדם האחרון שידע מה משפחת ארויזו עשו בבית שלו, בניגוד לטענתה של התביעה שמייקל כביכול כלא את המשפחה בבית. מנקודה זו חבר המושבעים הסתכל על המשפחה מנקודת מבט שונה. קיקי צחקה מהטענה שמייקל חטף ואסר אותם בבית.

לפני שעזבה את הדוכן נשאלה ע"י סנדון האם היא חשבה שסטאר ארויזו מתלוצץ איתה כאשר הניף עליה סכין במטבח והיא אמרה שהיא הבינה שזה בצחוק אך יחד עם זאת סטאר רצה להגדיר לעצמו סמכות מעליה.



קיקי פורנייר, מעובדי החווה ביום עדותה בבית המשפט
עוה"ד מטעם ההגנה, תומאס מזארו













לקריאה נוספת:

זמן בסימן שאלה: למה משפחת ארוויזו מסרה שתי עדויות סותרות לגבי ציר הזמן?

התוכן המשתנה והסתירות בהאשמות של 2005 - חלק א'

משפחת ארוויזו: רקע על המשפחה והקשר עם מייקל ג'קסון



72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page