top of page

"מייקל ג'קסון: הקונספירציה": פרק שמיני




כשג'נט ארויזו טענה שהיא נבחרה ע"י אלוהים לעלות על דוכן העדים והבטיחה שהיא איננה שם בשביל בצע כסף, לפני כל היושבים סימנה בידיה צלב על חזהה ונשבעה שאיננה מעוניינת בכסף של מייקל. ההתנהגות של ג'נט נראתה מניפולטיבית, היא היתה חסרת מנוח, מעין אנטיתזה להתנהגותו של בוב ג'ונס הנינוח שהיה נראה כי לא אכפת לו בכלל מהעבירות שהופנו נגד ג'קסון בעודו מוסר עדויות לפרטי פרטים.

הוא ניסה ליצור קשר עם מייקל אך מייקל לא השיב במבטו לעומת סטייסי בראון שהתאמץ להתחמק מלהביט על ג'קסון, שגם הוא כמו ג'ונס העיד לצד התביעה. הוא סיפר על הדוכן שהזכיר לאפרודיטה ג'ונס על מקרה בו ג'קסון ליקק את ראשו של צ'נדלר לדברו. ככל שתושאל על המקרה יותר אנשים בחדר ניענעו את ראשם וחייכו, התאמצו לא לצחוק, הם הבינו שלא היתה אמת בדבר כי ג'ורדי מעולם לא העיד וגאווין לא הזכיר דבר כזה בעדותו. אנשים נעצו מבטים במייקל, קיוו לקבל תגובה ממנו אך היה קשה לקרוא את פניו.

אוחזת סכין בידה, ג'נט ארויזו

ג'וּן צ'נדלר (אמו של ג'ורדן צ'נדלר) נתבקשה ע"י סנדון לספר על התקופה בה פגשה את ג'קסון לראשונה עם בנה ב- 1992. היא סיפרה על הנישואים והגירושים מאוון צ'נדלר ודייויד שוורץ שדרכו הכירה את מייקל. חייה לא היו זוהרים באותה תקופה. היא סיפרה עד כמה העריצה את מייקל ועל הקשר שהתהדק בניהם, על טיולים מסביב לעולם עם מייקל וילדיה, ג'ורדי ולילי צ'נדלר. היא התארחה בנוורלנד וישנה בחדר האורחים עם ילדיה. היא תיארה את מייקל 'בחור רגיל, מאד יציב על הקרקע'. היא סיפרה שמייקל התייחס אליהם כאל בני משפחה ועל הפעמים שג'ורדי ישן בחדר השינה של מייקל. כשנשאלה על התביעה הקודמת (1993) היא אמרה שהיא איננה לקחה חלק בתביעה כנגד ג'קסון למרות שהשם שלה מופיע שם. היה זה לארי פלדמן שהחזיק בתביעה- בה רק ג'ורדי בעצמו יכול לתבוע את מייקל.

במהלך התשאול ע"י מזארו התגלה כי היא לא היתה בקשר עם בנה למעלה מ-11 שנים, היא הודתה שמעולם לא ראתה כל פסול שג'ורדי שהה במחיצתו של מייקל. היה נראה שהיא גאה כשסיפרה על הידידות בין מייקל לבנה. היא סיפרה שג'ורדי היה מתלבש כמו מייקל ומחקה אותו עוד לפני שפגש אותו ב- 1992.

אנשי המדיה לא תיארו לעצמם שג'וּן תדבר בשבחו של מייקל, הם חיכו למשהו ולו הקטן ביותר שייסבך את ג'קסון.

ג'ון צ'נדלר בבית המשפט

במהלך ההפסקות אנשי התקשורת ריכלו ודיברו על היחסים של ג'קסון עם ג'ורדי . התביעה ביקשה להראות צילומים של איבריו המוצנעים של ג'קסון מ- 1993 אך הבקשה נדחתה.- כאן מזארו התערב וביקש מהשופט שחבר המושבעים לא יתעסק ברכילות וסקנדלים. הוא הזכיר שמייקל הושפע והזדהה בכל השנים מהאגדה והדמות 'פיטר פן' וביקש מג'וּן לאשר שמייקל היה אדם מאד בודד שחיפש ידיד אמת. היא סיפרה לחבר המושבעים על ביקור של ג'קסון בביתם בסנטה מוניקה ושהוא הפך להיות חלק מהמשפחה הקטנה שלהם, אכל איתם ארוחות ערב, שיחק במשחקי וידאו ועזר לג'ורדי להכין שיעורי בית. היא סיפרה שמייקל הוא כמו ילד ושהחדר שלו עמוס בצעצועים.


ג'ורדן צ'נדלר

"מתי היתה הפעם הראשונה שג'ורדי בנך ביקש ממך להישאר בחדר השינה של מייקל"? שאל מזארו. "בפעם השניה או השלישית שהיינו בנוורלנד, כי תמיד היו ילדים סביב חדר השינה". גב' צ'נדלר מעולם לא ראתה פסול בדבר. "מייקל אמר לך שהוא רוצה משפחה שתתייחס אליו כאל אדם רגיל, זה נכון?" "כן", השיבה ג'וּן. "והוא אמר שהוא לא רוצה להיות זר, נכון?" "נכון". "האם אמרת לעו"ד המחוזי ששוחחת עם אוון צ'נדלר, בעלך לשעבר וסיפרת לו על היחסים בינכם לבין מייקל? וכשאוון ראה את זה באור חיובי- משמע שג'ורדן לא יצטרך לדאוג לעצמו במשך כל ימי חייו?" שאל מזארו וג'וּן השיבה בחיוב. "האם התכוונת שמייקל ג'קסון יתמוך בכם במשך כל ימי חייכם, לא?, זה מה שבעלך הקודם התכוון לא?" טום סנדון התרעם, "התנגדות!" ונעשה אדום, השופט מלוויל ביקש ממנו להירגע. "את זוכרת שאמרת לג'קסון שהוא כמו פיטר פן? ושכולם רוצים לשהות במחיצתו 24 שעות ביממה?" "כן", ענתה ג'וּן, כמעט בלחש. "או קיי!" אמר סנדון. "האם את זוכרת שנפגשת עם מר פליקנו (חוקר פרטי) והוא אמר שכל העניין הוא בעצם סחיטה?" שאל מזארו. "התנגדות!" טום סנדון הכריז. סנדון הפסיק את התשאול של מזארו כמעט אחרי כל שאלה.


התובע המחוזי, טום סנדון

ביום שג'נט ארויזו עלתה לדוכן העדים היא כיסתה את פניה בבנדנה בדרכה לבית המשפט. קת'רין ג'קסון ישבה בשורה הראשונה מול אותה אישה לבדה ללא אף אחד ממשפחת ג'קסון ועצמה את עיניה לזמן מה.

כזכור בוידאו שצילמו במיאמי משפחת ארויזו לאחר הסרט "לחיות עם מייקל ג'קסון" ג'נט נראתה במיטבה, כעת על הדוכן היא נראתה מסכנה ומרודה.

היא התנהגה כמו ילדה אינפנטילית על דוכן העדים וכשדיברה היא נשמעה כאילו מדברת בתור כמה דמויות שונות. היא לא ענתה לעניין ואף בכתה לחבר המושבעים, בכל מקרה הדמעות לא נראו אמינות.

בתחילה, לפני שהעידה היא ביקשה מחבר המושבעים שלא ישפטו אותה וגרמה להם לאי נוחות. היא השתדלה לא להסתכל בפניו של מייקל ג'קסון ועל רון זונן, החוקר הפרטי.

אנשים הבינו שזה מוזר שהיא לא הסתכלה לאף מקום חוץ מלעבר חבר המושבעים. היא ביקשה מהשופט שיכנו אותה 'ג'נט ג'קסון' (באותה תק' היתה נשואה לבחור בשם ג'יי ג'קסון). השופט מלוויל סירב להיענות לבקשתה והחליט שיפנו אליה בשם 'ג'נט ונטורה ארויזו'. היא טענה שהיא ומשפחתה הוסגרו בנוורלנד למשך שבועות לאחר הטיסה ממיאמי עם ג'קסון עד אשר הסכימו לצלם את הראיון. ולגבי הראיון שבו שיבחו את מייקל, היא וילדיה- טוענת כעת, על דוכן העדים שהם הוכרחו לדבר אל המצלמות תוך כדי קריאה. חבר המושבעים לא האמין לה, כמו שלא האמין לילדיה. היא טענה שהמקרים שנעשו לכאורה קרו לאחר שידור הסרט 'לחיות עם מיייקל ג'קסון', דהיינו לאחר פברואר 2003.

"אני לא שחקנית טובה" אמרה.

"את שחקנית מעולה" מזארו השיב.

(שנה לאחר שהסתיים המשפט של ג'קסון, בנובמבר 2006 נמצאה ג'נט ארויזו אשמה במעילת משרד מס ההכנסה האמריקני). ג'נט נראתה אימפולסיבית ולא מאוזנת. כשדיברה על תיאוריית הקונספירציה של הכליאה בנוורלנד היא סיפרה שהיא תכננה לברוח מהחווה בכדור פורח.

בשיחה מוקלטת שהושמעה באולם בין פרנק קאסיו לג'נט נשמע כי הוא מבקש ממנה לחזור לנוורלנד לאחר שעזבה כי הוא חשש לשלומם מפני הפפראצי- דבר שסתר את תיאוריית הקונספירציה שכביכול מייקל ואנשיו הסתירו את הארויזואים בנוורלנד. 

מזארו חזר למקרה שאירע ברשת ה-JC Penny  ביולי 1998. ג'נט טענה שהיא הוכתה ע"י השומרים והותקפה מינית ואף הזדקקה לטיפול רפואי כי היא 'כמעט מתה'.

לפי הספר במשטרה כתוב ש'ג'נט ונטורה ארויזו לא נזקקה לטיפול רפואי ושהיא במצב יציב'. "את נחקרת במוצעה לשלום הילד בשנות ה- 90 לאחר שגאווין בנך, התלונן שהתעללת בו. את זוכרת את זה?" ג'נט סיפרה שבתק' שגאווין היה בגן הילדים הוא פנה אל האחות ואמר לה שהוא לא רוצה להגיע הביתה כי הוא מפחד להיכנס לצרות ומישהו מהמועצה נשלח לביתם לבדיקה. ג'נט ניסתה לייפות את הסיפור, אבל אף אחד בחבר המושבעים לא קנה את זה. "אז גאווין התלונן עליך ואז שינה את דעתו, נכון?" "לא, זה לא מדוייק מה שאתה אומר", ענתה. "את הרגע אמרת שהוא התלונן על התעללות, נכון?" "כן וזה בסדר", ענתה. "הוא בסה"כ ילד קטן וזה התפקיד של המחוז". אבל זה לא היה בסדר, הסיפור של ג'נט נפל. הקהל נזכר במקרי התעללות נוספים שאירעו בקרב המשפחה. דאבלין ארויזו התלוננה פעם שאביה דיוויד הטריד אותה מינית.

ככל שג'נט ארויזו סיפרה גירסאות סותרות לחבר המושבעים הם הבינו שהיא חיה בעולם של פראנויה, שקרים וענייני הטרדות מיניות למיניהן. היא התקשתה לתת תשובות למושבעים, בזמנו היא אמרה להם שהיא מדמיינת דברים. כשג'נט סיפרה על ההיסטוריה האישית שלה למושבעים, מייקל התבונן בה בריכוז, נעץ בה את עיניו. ג'נט גם היא הסיטה את מבטה מחבר המושבעים אל עבר הכוכב. היא ניסתה ליצור עימו מעין שיח בעיניה אך מייקל החזיר לה במבטים כוזבים. הוא נראה תשוש ממנה. היא טענה שלא שמעה על אף מקרה חריג בין גאווין למייקל עד אשר הם נפגשו עם ד"ר כץ ושהיא ראתה את מייקל מלקק את הראש של גאווין (בטיסה חזרה ממיאמי), דבר שגאווין מעולם לא העיד לגביו. מוזר שנער בגילו לא הרגיש משהו. יותר מזה, נשמע לא אמין שג'קסון עשה דבר כזה מול כל הנוסעים במטוס הפרטי.


גאווין ארויזו


מזארו רצה להוכיח שג'נט נסעה למיאמי כדי לברוח מאנשי התקשורת שצבאו על ביתה בלוס אנגל'ס. היא הכחישה, אך לאחר שהקריא את השיחה בינה לבין פרנק קאסיו היא הודתה שהדבר נכון. "אני יודעת שאנחנו משפחה, פרנק. אני, אתה, הילדים, מייקל, הוריי, משפחה. זה כל מה שיש לי".  "השיחה הזו התקיימה לאחר שברחת מנוורלנד עם ג'יזס סלאס, נכון?" מזארו חקר. "בדיוק".  "את עדיין קוראת למייקל 'משפחה'?" "זה נכון, כן". ענתה. "האם בכלל ברחת מנוורלנד?" "הו כן, ברחתי". התעקשה. "כמה פעמים חזרת לנוורלנד אחרי הבריחה הראשונה?" מזארו גילה שג'נט חזרה לנוורלנד 4 פעמים אחרי אותה "בריחה". ג'נט ארויזו לא יכלה לענות. "את בטוחה שכל הדברים הטובים שאמרת על מייקל בוידאו היו מתוך טקסט"? מזארו המשיך. "הכל היה תחת שליטה של דיטר ורונאלד, הכל היה המשחק". השיבה. מזארו המשיך, הוא שאל אותה לגבי תפקידו של מייקל כאבא מאמץ. היא טענה שגם בזמן שברחה מנוורלנד היא החשיבה את מייקל כמשפחה שלה. חבר המושבעים תהה למה בכלל התביעה משתמשת בה, היא הפכה לבדיחה, כולם ריכלו עליה, היא היתה תלושה מהמציאות. ג'נט היתה אסון לתביעה. אנשים חשבו שהיא חיה בפראנויה.

בריאן בראון, מאנשי האבטחה שעבד בנוורלנד באותה תקופה סיפר שג'נט ארויזו היתה ישנה עם ילדיה בסטודיו של מייקל ואוכלת איתם במטבח בתקופה בה היא טענה שהיתה כלואה. יש לציין שבאותה תקופה התארחו עוד מספר אורחים באחוזה. בראון טען שמעולם לא הבחין במשהו לא בסדר. "נוורלנד הוא מקום טוב להיות בו", אמר. הוא בעצמו ראה שמשפחת ארויזו יצאו ברולס רויס של ג'קסון משערי נוורלנד ע"י ג'יזס סלאס. חבר המושבעים הבינו שההאשמות על הטרדה מינית אינן מוצדקות. כמה מאנשי התקשורת אמרו שהם מטילים ספק בעניין אך הם היו אנשי תקשורת זוטרים והיו כאלו שטענו כי התביעה חותרת תחת ג'קסון, אך אף אחד לא רצה לדווח על זה בחדשות.



צוות ההגנה

59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page