top of page

פרשת 1993: משפחת צ'נדלר

ביום אביבי בחודש מאי של שנת 1992, מייקל ג'קסון נוסע במכוניתו לאורך שדרות וולשייר בלוס אנג'לס. לרוע מזלו, המכונית נתקעה והוא נאלץ לגשת לסוכנות השכרת רכב הקרובה למקום. שם הוא פוגש לראשונה את מי שלימים הפכו להיות המאשימים הראשונים נגדו: משפחת צ'נדלר. הבעלים של הסוכנות, דיויד שוורץ, מציע לג'קסון עסקה: הוא ישכיר לו רכב בחינם בתנאי שג'קסון יבטיח להתקשר לבנו החורג, הלא הוא ג'ורדן צ'נדלר, נער בן 13 שהיה מעריץ גדול של הכוכב. ג'קסון מקבל את ההצעה ומתקשר לבית משפחת צ'נדלר כמה ימים לאחר מכן. בין ג'קסון והמשפחה נוצרת חברות.  

MichaelandChandlers.jfif

מאי 1993: מייקל ג'קסון, ג'ון, ג'ורדן ולילי צ'נדלר

שמונה עשר חודשים לאחר מכן, ב-17 באוגוסט 1993, משטרת לוס אנג'לס פותחת בחקירה נגד מייקל ג'קסון, בעקבות טענות עי התעלל מינית בג'ורדן צ'נדלר. כעבור מספר שבועות, ד"ר אוון צ'נדלר, אביו הביולוגי של הנער (רופא שיניים במקצועו) מגיש את תביעה כספית נגד ג'קסון.

בינואר 1994, ג'קסון חותם על הסדר כספי ששם קץ לתביעה הכספית נגדו. ההחלטה של ג'קסון ואנשיו להסדיר את התביעה הכספית מחוץ לבית המשפט הוצגה בתקשורת כרמז לכך שג'קסון אשם והוא בעצם קנה את החופש שלו במיליוני דולרים. 

בניגוד לפרסומים, החקירות הפליליות נגד ג'קסון ממשיכות כסידרן חודשים לאחר הסדר הידוע. בסופו של דבר מתכנסים שני חברי מושבעים בלוס אנג'לס ובסנטה ברברה, ומחליטים פה אחד שאין עילה להעמיד אותו לדין עקב חוסר ראיות התומכות בטענות נגדו. ג'קסון יחזור לבית המשפט שתים עשרה שנים לאחר מכן, אז הוא מחליט להיאבק ולהוכיח את חפותו ובית המשפט מזכה אותו.

s-l300.jpg

חגיגה תקשורתית: שער צהובון בשנת 1993

זאת היתה אחת הפרשיות הגדולות ביותר בתחילת שנות התשעים ועם זאת, רוב העובדות מאחוריה לא התגלו בתקשורת. בחלק זה נחקור את ציר הזמן של ההכרות של מייקל ג'קסון עם משפחת צ'נדלר, מאותו יום גורלי במאי 1992 ועד להווה - כאשר ג'ורדן צ'נדלר עדיין מסרב למסור את גרסתו לאותם אירועים. במהלך השנים האחרונות נחשפו אט-אט פרטים ומקורות חדשים השופכים אור על מה שנחשב לאחד הפרקים המעורפלים בחייו של ג'קסון.

◆ מה קרה בחודשים שבין מאי 1992 לאוגוסט 1993? ◆ מה היו הדרישות של המשפחה ומה הם ביקשו מג'קסון בשבועות שלפני הגשת התביעה? ◆  מי מהצדדים נאבק נגד החקירות הפליליות? ◆  מי העלה את הנושא הכספי? ◆ למה ג'קסון החליט בסופו של דבר לשלם למשפחת צ'נדלר מיליוני דולרים - אם אינו אשם?       

bottom of page