top of page

פרשת 2005: המשפט והזיכוי של מייקל ג'קסון

ב-18 בנובמבר 2003 הוצא צו מעצר נגד מייקל ג’קסון, המבוסס על האשמותיו של גאווין ארוויזו, נער בן 13 שטען כי ג'קסון התעלל בו מינית בין פברואר למרץ 2003. התיק הביא למשפט פלילי, שבו ג'קסון זוכה מכל הסעיפים בשנת 2005. בחלק זה של האתר תוכלו למצוא את ציר הזמן המתאר את בתחתית העמוד תמצאו מאמרים המפרטים האירועים והתהליכים שהובילו להאשמות נגד ג'קסון ובסופו של דבר לזיכוי.   

מייקל ג'קסון ומשפחת ארוויזו - ציר הזמן

ג'קסון מנתק קשר ממשפחת ארוויזו

משפחת ארוויזו מגיעה לביקור בנוורלנד

יוני 2000

with-gavin3.jpg

מייקל ג'קסון וגאווין ארוויזו בנוורלנד, קיץ 2000

2000 אוגוסט

2000-2002

גאווין ארוויזו מבקש לפגוש את מייקל ג'קסון

הצילומים לסרט "לחיות עם מייקל ג'קסון"

משפחת ארוויזו מגיעה להסדר עם JC PENNY

ספטמבר 2001

ספטמבר 2002

jackson-feat-1068x623 (1).jpg

ג'קסון וארוויזו. מתוך "לחיות עם מייקל ג'קסון" 

"לחיות עם מייקל ג'קסון"

05bashir-neverland3-promo-superJumbo-v2_

צפו בסרט: "לחיות עם מייקל ג'קסון"

ב-3 בפברואר, 2003, הסרט "לחיות עם מייקל ג'קסון שודר לראשונה בארה"ב ובבריטניה. ביחד עם שאר העולם, ג'קסון מגלה שהעיתונאי מרטין באשיר הוליך אותו שולל ושבחר להציג אותו כתמהוני חסר אחריות ולהטיל דופי בקשר שלו עם הילדים שעזר להם ובקשר שלו עם גאווין ארוויזו בפרט.

על אף הקשר המינימלי בין ג'קסון לארוויזו עד אותה נקודה, במהלך הסרט העיתונאי העלה השערות ורמז על קשר בלתי הולם בין הזמר והנער, מה שעורר סערה תקשורתית סובבת עולם.

אולם הסערה התקשורתית סביב "לחיות עם מייקל ג'קסון" לא תאמה לגרסתם של משפחת ארוויזו, ואף לא להאשמות שיגיעו מצדם חודשים לאחר מכן. גם כאשר האשימו את ג'קסון, בני משפחת ארוויזו לא טענו שההטרדה המינית קרתה בביקור הראשון שלהם בנוורלנד, שעליו דובר בסרט. 

 

באשיר, שראיין את ג'קסון וליווה אותו במשך חודשים, ניצל את שיקול הדעת הלוקה של ג'קסון בכל הנוגע ליחסי ציבור, ומציג את היחסים בין ג'קסון לבין גאווין בצורה מטעה, שקרית ומניפולטיבית – עובדה שאפילו גאווין עצמו הודה בה בעדותו בשנת 2005.

פברואר 2002

משפחת ארוויזו יוצאת להגנה

רשויות הרווחה פותחות בחקירה

מרץ 2003

בסוף חודש מרץ של שנת 2003 משפחת ארוויזו משנה את הכיוון ומתחילה מאבק כספי מול אנשיו של ג'קסון - ג'נט ארוויזו דרשה שג'קסון ישלם את החשבונות שלהם על אחסון החפצים של המשפחה. באותו שלב הם עדיין לא טענו שגאווין הוטרד מינית. חודשיים לאחר מכן הם יצרו קשר עם לארי פלדמן, אותו פרקליט אזרחי שניהל את ההסדר של משפחת צ'נדלר בשנת 1993. ביוני 2003, פלדמן מפנה אותם לפסיכולוג שנפגש עם ג'ורדן צ'נדלר עשר שנים לפני כן. כל זאת קורה מבלי שגאווין יעלה טענות על הטרדה מינית על ידי ג'קסון.

יוני 2003

באמצע חודש יוני, פלדמן מדווח על הטענות של גאווין למשרד התובע המחוזי של סנטה ברברה. מאותו הרגע המשטרה פותחת בחקירה ומתשאלת את גאווין, סטאר, דוולין וג'נט ארוויזו מספר פעמים. נמצא כי הראיונות של המשפחה סותרים זה את זה, כמו גם סותרים גרסאות מאוחרות יותר של ההאשמות של משפחת ארוויזו.

AJ+B.jpg

פברואר 2005

המשפט של ג'קסון נפתח ב-8 בפברואר, 2005. התביעה העלתה ארבעה עשר אישומים בסך הכל: אישום על קונספירציה, ארבעה אישומים על מעשה מגונה בילד (שתי טענות על ידי המאשים ושתיים נוספות על פי עדויות של אחיו), ארבעה אישומים של שימוש באלכוהול על מנת לבצע פשע, ארבעה אישומים על עבירות קטנות של אספקת אלכוהול למאשים ללא כוונה לפגוע.

סקירה של הספר "מייקל ג'קסון - הקונספירציה" 

שנכתב על המשפט

בקרוב: המשפט של מייקל ג'קסון - סקירה מורחבת

ה-13 ביוני, 2005

כעבור ארבעה חודשים אינטנסיביים, עשרות עדויות וראיות,  חבר המושבעים ובית המשפט זיכה את ג'קסון מכל אשמה.

gettyimages-53062627-640x501.jpg

13 ביוני 2005, ג'קסון ביציאה מבית המשפט, דקות ספורות לאחר הזיכוי

bottom of page