top of page

"מייקל ג'קסון: הקונספירציה": פרק שני




תומאס מזארו פתח בדבריו:

"האישומים האלו בדויים, מזוייפים, אשר לא קרו מעולם". הוא הבטיח להוכיח שהאישומים נגד מייקל ג'קסון יתבררו כלא נכונים ושאמו של הילד פיברקה פעמים רבות אישומים. מזארו טען שג'נט ארויזו השביעה את עצמה לשקר. היא הונתה את לשכת הסעד ואת רשת המזון 'JC Penny' ולא דיווחה על סך התרומות להוצאות של טיפולי בנה. היא אף שידלה סלבריטאים אחרים מלבד מייקל ג'קסון להיענות לתרומה כולל אדם סנדלר, מייק טייסון וג'ים קארי בזמן שחברת הביטוח של בעלה הקודם (דיוויד ארויזו) מימנה את הטיפולים הכימותרפיים של גאווין בנה.

ההאשמות על ניצול מיני החלו כאשר משפחת ארויזו לא יכלו להשיג עוד כסף ממייקל. מזארו הוסיף שמייקל חייב להוכיח שהאישומים שצצו בעקבות הסרט הדוקומנטרי ("Living with Michael Jackson") שיקריים. מרטין באשיר רצה סקנדל וכסף, מזארו ידע להשתמש בסרט של באשיר כדי לנקות את שמו של מייקל מול חבר המושבעים. "נוורלנד הוא לא מקום לפשעים, פתיון לניצול מיני" כפי שתיארה התביעה. "זה כמו דיסנילנד" מזארו התעקש. "מקום לילדים חולים ומיעוטי יכולת".

מייקל ג'קסון הפך להיות האב החדש של גאווין, סטאר ודאבלין ארויזו והיה אמור להגשים את חלומותיהם. משפחת ארויזו נהנו מחופשות, הלבשה ומתנות- הכל במימון ע"י מייקל ג'קסון. הם רצו להבטיח את מקומם בחייו של מייקל וקראו לו: 'אבא מייקל'. במסע הראשון לנוורלנד סטאר ארויזו כתב מכתב תודה למייקל על הזמן של החיים. דאבלין כתבה: "אתה עזרת המון לאחי, בלעדייך אני לא יודעת היכן היינו, אתה כה אוהב ואכפתי, אני אוהבת אותך בכל ליבי".


חבר המושבעים גילה שמייקל קנה להם מכונית, מחשב ומתנות שהפכו את חייהם לטובים יותר. הוא אף הותיר להם לבקר בנוורלנד בזמן שהוא בעצמו לא שהה שם. מייקל קיווה לעזור לגאווין להחלים מהסרטן. מזארו סיפר לחבר המושבעים שבזמן שהילדים לבית משפחת ארויזו שהו בנוורלנד העניינים יצאו מכלל שליטה. הוא ייחס את הסעיף של השקיה באלכוהול לניצול מיני לגניבת יין.

אחד העובדים בנוורלנד היה מזועזע שהילדים למדו את הקודים להפעלת המתקנים, שעלו לבדם על הגלגל הענק ושזרקו חפצים על אנשים ועל הפילים בגן החיות. הם שוטטו ברחבי נוורלנד בזמן שמייקל לא היה נוכח ואף נתפסו בחדר השינה שלו. העדים העידו על כך שהילדים היו חסרי רסן, הם בעצמם חיטטו בארון ומצאו חוברות פורנו שהיו מוחבאים בתיק מסמכים. טום סנדון טען שמייקל פיתה את הילדים עם החוברות בעוד שג'קסון בעצמו לקח את החוברות מהם והחביא אותם.



"מייקל ג'קסון ומרטין באשיר, מתוך הסרט "לחיות עם מייקל ג'קסון

ג'קסון הסכים לצלם את הסרט הדוקומנטרי עם באשיר לאחר שסיכמו השניים שכ- 250,000 פאונד יעברו לתרומה. באשיר הבטיח לקיים סרט שיעזור לילדים ברחבי העולם וג'קסון האמין לו בכל ליבו ונפל בפח שלו. "מייקל לא היה מעוניין במתווכים לגבי לוחות זמנים ומחירים. הוא תמך בבאשיר שיציג אותו באור הולם וזה לא קרה". מזארו סיכם.

"אנחנו נוכיח לכם שמייקל ג'קסון, עצם היותו זמר בעולם המוסיקה משך ללא הרף אנשים רודפי בצע". אמר לחבר המושבעים. "אנחנו נוכיח שזה גרם לבעיות בחיים שלו וזו הבעיה. מייקל הוא אמן והוא נקרא גאון מוסיקלי, הוא אדם יצירתי מעולם אחר".

מזארו סיפר שמרטין באשיר הופתע נוכח העובדה שלמייקל יש עץ בגן ('העץ הנדיב') שהוא נוהג לטפס עליו ולהתבודד כשהוא מקבל השראה מאלוהים. "אנחנו נוכיח שג'קסון מידי פעם היה קם ב- 3:00 לפנות בוקר ומטייל בנוורלנד. הוא היה הולך מביתו לבדו תחת הכוכבים, תחת הירח, תחת כיפת השמיים, היה שקוע במדיטציה בדרכו שלו ומחכה להשראה שתבוא".

כמו בכל יום, מייקל חייך אל חבר המושבעים כאשר הם נכנסו, מכוסה במשקפי שמש שהפכו אותו לרציני יותר, לבוש בחליפה מהודרת בסגנון גנרל צבאי ומלווה באמו קת'רין ואחיו הגדול ג'קי, מדבר בלחש מידי פעם. התקשורת דיברה על המייק-אפ שעל פניו, חיפשה סיבות לרכל עליו, אנשים התייחסו אליו כאל ליצן, אפילו בבית המשפט. המדיה דיברה המון על גוון העור החיוור שלו אף על פי שסיפר לא פעם שבעיית הפיגמנטציה היא חוויה לא נעימה במיוחד. אנשים פשוט לא כיבדו אותו. אפילו אחד מאנשים התקשורת- גארי קולמן ששהה מחוץ לבית המשפט החל לספר בדיחות על ג'קסון: "מייקל מצא חבר מושבעים במעמד שלו, הוא כבר לא שחור מ- 1988".

כשמרטין באשיר הוזמן לבית המשפט קת'רין ג'קסון עזבה את המקום. היא לא היתה מסוגלת להיות באותו חדר עם אותו אדם שהכפיש את בנה. לפני הקרנת הסרט ("Living with Michael Jackson") השופט הסביר לחבר המושבעים שהסרט אינו משקף את האמת שניסה באשיר להציג. חבר המושבעים שקעו בצפיה נוכח אורח החיים הגדול מהחיים של ג'קסון. כולם באולם הקשיבו למוסיקה שהתנגנה ברקע של הסרט, זזו לצלילים, השופטים ואפילו ג'קסון בעצמו הניד ראשו לפי הקצב. כל היושבים באולם, כולל מרטין באשיר בעצמו הבינו איך העיתונאי פיתה את מייקל ג'קסון בערמומיות לחשוף הכל באמצעות דברי חנופה (כמו למשל בקטע שבאשיר מבקש מג'קסון ללמד אותו לבצע הליכת ירח).

בסצנה שמייקל לוקח את באשיר אל העץ הנדיב הוא מציע לו לטפס על העץ אך באשיר כלל לא מעוניין לטפס. עבורו זה היה 'עץ הכסף' שייתן לו עוד חומר צהוב לסרט. הוא בכלל לא התייחס לגאונות של ג'קסון, הוא לא בזבז יותר מידי זמן והגיע לנושאים שגרמו לג'קסון כמעט לבכות. הוא ניסה לגרום לו להיראות מטורף כששאל אותו אם הוא יודע שאנשים אמרו עליו שהוא אב חסר אחריות לאחר המקרה הידוע בברלין בו הוא החזיק את בנו הצעיר, 'בלנקט' מחוץ למרפסת המלון. המדיה הקרינה את הקטע שוב ושוב דאז, בנובמבר 2002, ניסתה להציג את ג'קסון כמטורף.


מרטין באשיר ותיאודור באטורוס בביהמ"ש

בסיום ההקרנה תומאס מזארו שאל את באשיר אם הוא היה אמור לדבר בכנות על מייקל ג'קסון ובאשיר אישר. הוא גם התלונן על היחס שקיבל לאחר ההקרנה של הסרט. מזארו הבחין שבאשיר לא רצה להעיד על ג'קסון בהקשר לתביעה, באשיר בעצמו ביקש כמה שבועות לפני המשפט לא להגיע והצעתו נדחתה. הוא העדיף להימנע מפגישה עם ג'קסון פנים אל פנים. הוא התאמץ להסתיר את פניו, מחופה בעורך הדין שלו מטעם רשת ABC. (באשיר מכר את הסרט לרשת הטלויזיה ABC  בהון עתק).

העיתונאי סירב לענות על השאלות. הוא העדיף שעורך הדין שאיתו- תיאודור באטורוס, יענה במקומו בטענה שהוא מיוצג דרך רשת ABC. השופט מלוויל דווקא רצה לשמוע את באשיר בעצמו. אחרי כל שאלה של מזארו באטורוס הביע התנגדות ואילו השופט מלוויל דווקא כן רצה שבאשיר יענה. חבר המושבעים התבלבל והיה די נבוך, במיוחד כשמרטין סירב להשיב.

"מר באשיר, בסרט שאתה צילמת מר ג'קסון טען שדבר אינו קרה בחדר השינה שלו, אתה בעצמך אמרת לו שאתה מאמין בחלום שלו לציין יום חג בין-לאומי למען ילדים. האם זה נכון?" באשיר סירב לענות ועל עוד שאלות שמזארו הציג בפניו כמו הבטחה מצד באשיר להפגיש בין מייקל לקופי אנאן וביקור באפריקה למען ילדים  חולי איידס. באטורוס טען שלבאשיר יש את הזכות המלאה לשתוק מתוקף היותו עיתונאי.


באותו היום בהפסקת הצהריים כשג'קסון נשאל איך הוא מרגיש, הוא ענה: "אני כועס". זו היתה אחת הפעמים האחרונות שג'קסון השיב לתקשורת. חבר המושבעים למד שבאשיר עשה הכל כדי להנחית את ג'קסון. הקרנת סרט התגובה של ג'קסון The footage you were never meant" "to see הוכיחה לחבר המושבעים ולשופט כמה מייקל ג'קסון היה פגיע ונאיבי בתקופה של צילום הסרט עם באשיר. כמה מאנשי חבר המושבעים סיפרו שהם הקשיבו לקול של ג'קסון בזמן שנשאלו מדוע ג'קסון כה נהנה בחברתם של ילדים. נוורלנד היה מקום שאליו ברח מייקל משמועות ומצלמות.


עוה"ד תומאס מזארו ומייקל ג'קסון




102 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page