top of page

"ג'ורדן צ'נדלר אמר לנו שמייקל ג'קסון לא היה מטריד ילדים"


ג'ורדן צ'נדלר ומייקל ג'קסון. 1993

בסתיו 2001 ג'וזפין זוהני (ג'וזי) התחילה את לימודיה לתואר בעסקי המוזיקה באוניברסיטת ניו-יורק. בראיון לסרט Square One זוהני מספרת שבשבוע הראשון ללימודים התקיים מפגש היכרות בין משתתפי התוכנית, היא הגיעה לבושה בחולצה של להקת הג'קסונים מסיבוב ההופעות Victory, אחד המשתתפים ניגש אליה ואמר: "אני אוהב את החולצה שלך!" – זמן מה לאחר מכן היא גילתה שהבחור שדיבר איתה היה לא אחר מג'ורדן צ'נדלר, הילד שהאשים את מייקל ג'קסון בפרשה בשנת 1993.


ג'וזי זוהני. מתוך "Square One".

ג'וזי זוהני היתה סטודנטית באוניברסיטת ניו-יורק בתחילת שנות ה-2000 – מייקל ג'קסון היה אחד האמנים האהובים עליה והיא אף הלכה להופעה האחרונה שלו ב-10 בספטמבר 2001. היא מסבירה שהעניין שלה בג'קסון גרם לה להתעניין בעסקי המוזיקה ובסופו של דבר להירשם לתואר שאליו היא נרשמה. לאחר מספר מפגשים, כשבכיתה התחילו להכיר את השמות אחד של השניה, ג'וזי גילתה שהשם של אחד מחבריה לכיתה הוא ג'ורדן צ'נדלר. באותה תקופה השם הזה לא אמר לה הרבה (שמו של צ'נדלר לרוב לא עלה בפרסומים בארה"ב כיוון שהיה קטין) אבל נשמע לה מוכר. לבסוף היא גילתה מי הוא (לאחר חיפוש באינטרנט) אך החליטה שלא להזכיר את זה בפניו או להגיד לו דבר – כי לא היתה "בטוחה ב-100%" אם ההאשמות לא נכונות ולא רצתה לפגוע או להביך את ג'ורדן: "אם היה קמצוץ של ספק, לא רציתי לקחת סיכון ולהזכיר את הטראומה למישהו שהוא אולי קורבן", סיפרה בראיון.


לדבריה, באותן השנים התקשורת כבר הפסיקה להתעסק בפרשייה נגד ג'קסון וזה נראה כאילו ההאשמות כבר היו מאחוריו. נראה שג'ורדן צ'נדלר לא ידע שחבריו ללימודים יודעים שהוא היה מרכז הפרשייה.


בשנת 2003 יצא הסרט הדוקומנטרי "לחיות עם מייקל ג'קסון" (Living With Michael Jackson) והקשר של מייקל ג'קסון עם ילדים שוב חזר לסדר היום התקשורתי. בעקבות הצילומים של ג'קסון מחזיק ידיים עם גאווין ארוויזו, התעוררה סערה תקשורתית והתקשורת האשימה אותו בפדופיליה. זוהני מספרת שהשמועות על ג'קסון הביאו גם לדיונים סוערים בתוכנית של עסקי המוזיקה באוניברסיטת ניו-יורק:


"מיד לאחר שהספיישל 'לחיות עם מייקל ג'קסון' שודר, התקיים מפגש של התוכנית שלנו והיה לנו דיון על האם מייקל ג'קסון היה פדופיל. אנשים אמרו שהוא פריק - אלו היו אנשים שלא היתה להם שום סימפתיה כלפי מייקל ג'קסון. ואז אני התערבתי בדיון עם דעתי שג'קסון לא היה פדופיל ושהסרט היה מטעה ונצלני.


במהלך אותה השיחה, ג'ורדן צ'נדלר התערב גם הוא ואמר שהוא מאמין שמייקל ג'קסון לא מסוגל לעשות את המעשים שמאשימים אותו בהם. הוא אמר את זה על דעת עצמו, בלי שאני אשאל או אעודד אותו להגיד משהו", אמרה ג'וזי.


ג'ורדן צ'נדלר. 2005

"[ג'ורדן] היה בחור נחמד, אם לדבר בכנות, הוא תמיד היה מנומס. הוא הסתובב עם גיטרה על הגב ויצר מוזיקה משלו, הוא תיאר את עצמו כ'זמר פופ-אר.אנ.בי כמו מייקל ג'קסון' – את זה אני זוכרת בפירוש כי הוא היה אומר את זה הרבה. היה הולך עם מגבעות – זה הוא ג'ורדן". ג'וזי מספרת שהיא וג'ורדן לא היו לגמרי קרובים, היא שמרה ממנו מרחק מכיוון שידעה מי הוא: "לא ידעתי איך להתמודד עם זה". לג'ורדן היה חבר טוב שגם עסק במוזיקת אר.אנ.בי, גם הוא מעריץ גדול של מייקל ג'קסון. בזמן הלימודים, האנשים שהיו הכי קרובים אליו היו מעריצים גדולים של ג'קסון.


ג'ורדן צ'נדלר וחבר. מעריצים של ג'קסון.

ג'ורדן ובת זוגתו דאז, סונט סימונס. מעריצה של ג'קסון.

"חברים אמרו לי שהוא היה שם שירים של מייקל ג'קסון במסיבות ורוקד כמוהו, הדירה שלו היתה כמו היכל מחווה למייקל ג'קסון" סיפרה ג'וזי. חבר נוסף ללימודים מאשר את דבריה של ג'וזי בהתכתבות עם דני וו, יוצר הסרט "Square One":



כשאמרו לג'וזי שחברים אחרים ללימודים לא מוכנים לדבר בפומבי על החוויה שלהם, היא אמרה שהיא לא מופתעת: "אילו לא הייתי עצמאית והייתי עובדת בחברה גדולה כלשהי, גם אני הייתי מפחדת לדבר. אי אפשר לדעת מי הם הכוחות הפועלים מאחורי 'לעזוב את נוורלנד' [...] זה יכול לפגוע לאנשים בקריירה".


בשנת 2005 זוהני וחבריה ללימודים היו ברשימת העדים במשפט נגד מייקל ג'קסון בגין הטרדה מינית. עורך הדין של ג'קסון, תומאס מזארו, ידע על סיפוריהם והתכוון להעלות אותם להעיד תחת שבועה במידה וג'ורדן צ'נדלר יחליט להעיד. צ'נדלר שוב סירב להעיד נגד ג'קסון בשנת 2005 ואפילו איים כי "יילחם בכל ניסיון לגרום לו או להכריח אותו להעיד".


זוהני לא עלתה על דוכן העדים. את הסיפור המלא היא מספרת עכשיו בסרט “Square One” שמתאר את סדר האירועים והסיפורים סביב הפרשייה של משפחת צ'נדלר בשנת 1993. תוכלו לצפות בראיון של זוהני ואחרים בחינם בלינק המצורף:



848 צפיות0 תגובות
bottom of page