top of page

העיתונאי האמריקאי שגילה את האמת מאחורי ההאשמות נגד מייקל ג'קסון


ג'ון זיגלר הוא עיתונאי, איש תקשורת, מפיק ובמאי סרטים דוקומנטריים אמריקאי אשר סיקר בשנים 2003-2005 את המשפט התקשורתי נגד מייקל ג'קסון בגין ניצול מיני של קטין. לדבריו, גם לאחר שג'קסון זוכה מכל אשמה בסיום המשפט, הוא לא היה משוכנע בחפותו.


אך הכל השתנה לאחר שידור הדוקומנטרי האחרון (2019) מבית HBO - "לעזוב את נוורלנד", בו הוצגו טענות קשות כלפי מייקל ג'קסון בגין ניצול מיני תחת הפעלת מניפולציות על ילדים בסביבתו, בניסיון לאשש את הניסיונות להאשים אותו כפדופיל סדרתי. העיתונאי צפה בסרט במלואו וגם בספיישל שאופרה ווינפרי ערכה לכבוד שידור הסרט בשיתוף הבמאי דן ריד ושני המאשימים. בעקבות השידור הוא פרסם טור דיעה "מייקל ג'קסון עלול להיות מאוד אשם - אך 'לעזוב את נוורלנד' עדיין לא סרט הוגן".

מיד לאחר מכן זיגלר החל בתחקיר מעמיק על על הנושא וגילה את הסתירות, אי הדיוקים וחוסר העקביות של המאשימים שכל מאודם ונפשם להשיג חתיכה שמנה מהעיזבון של מייקל ג'קסון. זיגלר הבין את המניעים שפועלים ברקע ולמד מחדש על כוחה של ההשפעה התקשורת והתאגידים הגדולים שפועלים מתוך אג'נדות ואינטרסים כלכליים.

אחת הנקודות שזיגלר מדגיש בחוסר הגינותן היא העבודה שמייקל ג'קסון כבר איננו 10 שנים ולא יכול להגן על עצמו ושהסרט לא מספק שום ראיה מלבד עדויות לכאורה שלא עלו בעבר, ואת הניגוד מוחלט ליחס המאשימים כלפי ג'קסון עד לשנת 2013, 4 שנים אחרי מותו של ג'קסון. זיגלר נדהם מהיחס של המשפחות והמאשימים שמספרים בחיוך על היחסים עם ג'קסון ונשמע כאילו מדובר בסיפור אהבה ולא בפשע מתועב.


כיוצר סרטים תיעודיים בעצמו, זיגלר בנוסף הזדעזע מהעובדה ש"לעזוב את נוורלנד", שאורכו ארבע שעות, הינו סרט מוטה וחד צדדי שלא שואף לחקור את נושא הסרט לעומק ולהציג גרסה אחת בלבד - נגד ג'קסון, מבלי לאפשר תגובה מהצד השני. לדבריו, במאי הסרט דן ריד, היה חד צדדי באופן מופרז ואף לקח על עצמו את תפקיד הדובר של המשתתפים בסרט - דבר שזיגלר לא נתקל בו בעבר.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page