top of page

רובסון רוצה לעבוד - אבל רק על מייקל ג'קסון

מאז ומתמיד הקריירה של ווייד רובסון היתה תלויה בקשר שלו למייקל ג'קסון - עוד לפני שהם הכירו, רובסון השתתף במופעי כשרונות שבהם רקד לשיריו של ג'קסון ובמשך השנים המשיך לבקש להשתתף בהפקות הקשורות במלך הפופ, גם לאחר מותו. כלומר, גם מיד לאחר מכן: אחרי פחות מ-24 שעות, רובסון כבר החל בחיפוש עבודה. אז מתי היתה הפעם האחרונה שניסה להרוויח מהקשר?


רובסון (מימין) במופע מחווה לג'קסון, ספטמבר 2009

ביום חמישי, ה-25 ביוני, 2009 דיווחו באתרי החדשות האמריקאים על מותו של מייקל ג'קסון.

בעוד הוא עדיין מחשיב את עצמו כאחד מתומכיו של ג'קסון - רובסון (אז בן 27) לא מחכה יותר מיממה ושולח אימייל בהול לג'ף ת'אקר, מפיק תוכנית הפריים טיים האמריקאית "So You Think You Can Dance":


"רציתי לכתוב לכם עכשיו. אם אתם חושבים על לעשות מחווה למייקל ג'קסון - הייתי רוצה שזה יהיה אני שעושה את זה." צפו בסרטון של רובסון מגיב לאימייל בשנת 2016:


ביולי 2009, רובסון הגיע לטקס האזכרה הציבורי למייקל ג'קסון עם בת זוגו וכל משפחתו אחרי שביקשו כרטיסי כניסה מטאג' ג'קסון (אחיין של מייקל ג'קסון).

בספטמבר 2009, טקס פרסי הוידאו של MTV מפיקים הופעת מחווה מושקעת בשיתוף פעולה עם ג'נט ג'קסון. בהופעה השתתפו כראוגרפים ורקדנים וותיקים וצעירים שעבדו עם מייקל ג'קסון או ראו בו כמודל לחיקוי ומקור השראה.


רובסון גם הוא השתתף בהופעת המחווה. בראיון מאחורי הקלעים רובסון הציג את הכפפה שהוא לובש לכבוד המופע - כפפה שג'קסון נתן לו במתנה:


רובסון מספר: "מייקל יהיה איתנו ברוחו אבל רציתי גם משהו פיזי ממנו [...] אני רוצה להרגיש הרבה יותר קרוב אליו". נחזור לכפפה בהמשך.

בשנים הבאות רובסון מצטרף לפרוייקטים נוספים הקשורים למייקל ג'קסון, בהם גם כתיבת פרק "המנטור שלי" בספר Michael Jackson's Opus שיצא בדצמבר 2009:


"...מייקל ג'קסון שינה את העולם, ובאופן יותר אישי, את חיי, לנצח. הוא הסיבה שאני רוקד, הסיבה שאני עושה מוזיקה, ואחת הסיבות העיקריות לכך שאני מאמין בטוב-לב הטהור של האנושות".


באשר לכפפה, בסוף שנת 2011 רובסון מכר את הכפפות במכירה פומבית בעד 31,250 דולר. באותה תקופה, הוא מכר את המתנות שקיבל ממייקל ג'קסון דרך בית המכירות "ג'וליאן" והחשבון של אחותו, שנטל רובסון, באתר eBay. בית המכירות חשף לאחרונה שרובסון ביקש למכור את החפצים של ג'קסון באנונימיות, אך הם סרבו כי הבקשה עמדה בניגוד למדיניות שלהם:


מתוך חשבון הטוויטר הרישמי של בית המכירות

הסרט "לעזוב את נוורלנד" מסתיים בסצנה שבה שרובסון מדליק מדורה ושורף את המתנות שג'קסון לכאורה נתן לו. החפצים בסצנה הם חפצים מזוייפים שמעולם לא היו בחזקתו של ג'קסון - הוא מכר את החפצים המקוריים בסכום כולל של למעלה ממאה אלף דולר שנים לפני הסרט.


חלק מהחפצים שרובסון העמיד למכירה באתר של ג'וליאן

מספר חודשים לפני כן, באביב 2011, החלו ההכנות למופע ענק של מייקל ג'קסון בשיתוף פעולה עם קרקס השמש (Cirque du Soleil) בשם "ONE" - רובסון קיווה להיות הכריאוגרף הראשי במופע ופעל רבות מאחורי הקלעים על מנת לקבל את התפקיד, בפגישות והתכתבויות עם מנהלי העיזבון ואנשי Cirque du Soleil. זה אחד המכתבים שהוא כתב עך מנת לקבל את העבודה:


"תמיד רציתי לעשות את ההופעה הזאת של מייקל ג'קסון. מאוד" רובסון במייל מ-2011

בראיון באותה שנה סיפר: "[המופע הזה] מרגש ומבעית בו זמנית כי זאת אחריות ענקית אבל בגלל זה לקחתי את זה. מייקל הוא חלק גדול מהקריירה שלי ומחיי. היינו חברים במשך 20 שנה, מאז שהייתי בן שבע. זאת הזדמנות בשביל לתרום בחזרה למורשת שלו ולוודא, כמה שאני יכול, שזה נעשה כמו שצריך ובאמת מייצג את המהות שלו". 


רובסון אף קבע פגישה עם מנהל העיזבון, ג'ון ברנקה, בניסיון לקבל את העבודה - אך ללא הצלחה. באותה תקופה רובסון איבד מספר עבודות לאחר שלא הצליח בהפקות ופרוייקטים שניהל (כפי שניתן לראות במכתב הנ"ל). מארגני המופע החליטו לבסוף להעסיק את הכריאוגרף ג'יימי קינג. המופע רץ מזה שש שנים במלון מנדליי ביי ונחשב לאחד המופעים הנמכרים והריווחיים ביותר בלאס וגאס.


הערת שוליים: מאוחר יותר, כשהגיש את התביעה שלו נגד העיזבון, רובסון טען שלא ידע על קיום העיזבון ומי ומנהל אותו עד סוף 2012.


מספר חודשים לאחר שלא התקבל לעבודה ב-ONE (מאי 2012) רובסון ניגש לטיפול פסיכולוגי שם לטענתו הוא הבין שעבר הטרדה. הוא החל בכתיבת ספר על ההכרות שלו עם ג'קסון, בו כתב לראשונה שהוא הוטרד מינית על ידו. הוא פנה לחברות של הוצאה לאור, אך אלה סירבו לעשות איתו עסקים או הציעו לו סכומים שלא תאמו את הציפיות שלו.


במאי 2013 הגיש תביעה אזרחית תחת איסור פרסום. מספר ימים לאחר מכן פרטי התביעה דלפו ונחשף שווייד רובסון תובע את העיזבון של מייקל ג'קסון. בפברואר 2017, תוך כדי הליכי התביעה, רובסון משתתף בצילומים לסרט "לעזוב את נוורלנד".



כפפה מזוייפת. "לעזוב את נוורלנד"

127 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page