top of page

הסיפור שמרטין באשיר השמיט מ"לחיות עם מייקל ג'קסון"



בחודשי הקיץ והסתיו של שנת 2002, העיתונאי והמנחה הבריטי מרטין באשיר, עבד על סרט דוקומנטרי בשם "לחיות עם מייקל ג'קסון". בזמן יצירת הסרט, באשיר הציע לג'קסון להראות לציבור כיצד עזר לילדים עם מחלות חמורות. ג'קסון החליט להכיר לבאשיר שני ילדים שעזר להם. הראשון – דיויד רוטנברג (דייב-דייב) שנכווה קשות אחרי שאביו שפך עליו דלק ושרף אותו בשנות ה-80. ג'קסון לקח על עצמו לעזור לרוטנברג כל חייו. רוטנברג עצמו דיבר על הסיפור הזה בראיון עם לארי קינג בערוץ CNN, בספטמבר 2009 [1]. השני היה ילד שג'קסון עזר לו להחלים מסרטן, גאווין ארוויזו. בשנת 2002, רוטנברג כבר היה בן אדם מבוגר ובאשיר בחר להציג רק את הסיפור של גאווין בן ה-13, והוא קרא לגאווין ואחיו, דוולין וסטאר, לצילומים לסרט – למרות שרוטנברג נכח במקום גם הוא, לפי העדות של גאווין בשנת 2005:


ש: אוקיי. האם אי פעם פגשת את האיש הזה שנשרף?

ת: כן, אני חושב שמייקל הכיר ביננו.

ש: ומתי זה קרה?

ת: בערך באותו זמן של הקטע עם מרטין באשיר.

ש: זה היה בנוורלנד?

ת: כן.

ש: דיברת עם האיש הזה?

ת: כן.

ש: אתה זוכר את השם שלו?

ת: אני חושב שהשם שלו היה דיויד.

ש: זה היה רוטנברג?

ת: אני לא יודע.

ש: זה היה הבחור הצעיר שגילית שאבא שלו שפך עליו דלק ושרף אותו?

ת: אני לא יודע.

ש: אוקיי.

ת: אני חושב שזה מה שקרה.

ש: והוא היה אמור להיות בסרט יחד איתך, נכון?

ת: כן.

ש: אוקיי. ותקן אותי אם אני טועה, דיברת עם מייקל על העובדה שמייקל עזר לבחור הצעיר הזה, נכון?

ת: כן.

ש: אוקיי. האם דיברת עם הבחור הצעיר על מה שעבר עליו?

ת: לא.

ש: אוקיי. ראית אותו פעם?

ת: כן.

ש: אנא ספר לחבר המושבעים איך הוא נראה.

ת: הוא נראה כאילו הוא נכווה באופן ממש חמור והיה לו כזה – הוא נראה כמו רוקיסט. הוא לבש, כאילו, דברים של רוקיסט. והוא היה שרוף. והיו לו רק קצת שערות על הראש כי אני מניח שהשריפה פגעה בנקבוביות שלו.

ש: האם אתה והוא הופעתם בסרט, אם אתה יודע?

ת: ראיתי את זה לאחר מכן ואז – טוב, ראיתי את החלק שלי, ואז אני חושב שהוא לא היה שם.

ש: אוקיי. אבל הוא היה בנוורלנד ביום שצילמו אותך?

ת: כן.

ש: אוקיי. ופגשת אותו זמן קצר אחרי שהגעת?

ת: כן. [2]


ראיון של דיויד רוטנברג (דייב דייב) לתכנית של לארי קינג, 2009.


הצילומים של הסצנה עם גאווין ושני אחיו התקיימו בספטמבר 2002. ג'נט ארוויזו אחרי זה אמרה שבאותו זמן היא לא היתה מודעת לכך שהילדים שלה יופיעו בסרט.


ג'קסון סמך על זה שלבאשיר אין אג'נדה נסתרת שתשפיע על איך שהוא יציג את הקשר שלו עם גאווין וככל הנראה מתוך תמימות ונאיביות, הסכים להצטלם מביע חיבה כלפי גאווין, שהחזיק את היד שלו בזמן שהניח את הראש על הכתף של ג'קסון. באשיר ניצל את שיקול הדעת הלוקה של ג'קסון בכל הנוגע ליחסי ציבור ומשך אותו לכיוון הדיון על האם זה מקובל לחלוק חדר עם ילד - מה שהפך לנושא המרכזי שבאשיר קידם בסרטו.


מתוך "לחיות עם מייקל ג'קסון". גאווין וג'קסון

כשהסרט שודר בפברואר 2003, הקטע הזה יצר בלאגן תקשורתי ופרסום שלילי נגד ג'קסון – שכלל ספקולציות מופרעות לגבי מערכת היחסים שלו עם גאווין ארוויזו. למעשה, כפי שאנחנו למדים מעדויות וראיות רבות, לא הייתה מערכת יחסים קרובה בין ג'קסון וגאווין, והשניים בקושי נפגשו מאז שנת 2000. גם לפי כתב האישום, המשפחה טוענת שההטרדה החלה כביכול רק לאחר שידור הסרט. לאורך כל הסרט, באשיר משתמש ברמיזות מלוכלכות וקריינות מניפולטיבית. נראה שמההתחלה הכוונה שלו הייתה ליצור סנסציה תקשורתית סביב מערכת היחסים של ג'קסון עם ילדים. אפילו גאווין ארוויזו עצמו הודה בעדות שלו בבמשפט נגד ג'קסון (2005) שהדרך שבה באשיר הציג את ג'קסון היתה שגויה ומטעה.


גם אחרי היום צילומים של גאווין ודייב דייב, ג'קסון לא יצר קשר עם משפחת ארוויזו או ניסה להתחבר אליהם. הם נשארו לילה נוסף בנוורלנד - ג'קסון לעומת זאת עזב את האחוזה מיד לאחר הצילומים והמשפחה לא יכלה ליצור עמו קשר.


ש: ובשלב הזה [אחרי הצילומים], יכולת להשיג את מייקל ג'קסון בטלפון אם רצית?

ת: לא, אחרי מרטין באשיר, הוא לא נתן לי אף מספר טלפון, כי הוא עזב, כאילו, או באותו יום או שביום אחרי הראיון עם מרטין באשיר, ולא היו לי מספרי טלפון אחרים. [2]


תוכלו לקרוא על טיב היחסים בין ג'קסון למשפחת ארוויזו בפרק "משפחת ארוויזו: רקע על המשפחה והקשר עם מייקל ג'קסון"


לסיום, נשאלת השאלה: מדוע מרטין באשיר בחר להשמיט את הסיפור על החברות ארוכת השנים בין דייב-דייב הצעיר ומייקל ג'קסון (ששמרו על קשר למעלה מ-20 שנה) ובמקום זאת הוא התעסק באוססיביות באותו ביקור בודד של גאווין ואחיו בנוורלנד?


ג'קסון ודייב דייב

נרחיב על הקשר בין ג'קסון לרוטנברג בפרק נוסף בהמשך.


מקורות:

[1] Larry King Live – Dave Dave: Michael Jackson Was Like A Father To Me (CNN, September 3, 2009) https://www.youtube.com/watch?v=En5Q4syywcw

[2] Gavin Arvizo’s testimony at Michael Jackson’s 2005 trial (March 14, 2005) https://themichaeljacksonallegationsblog.files.wordpress.com/2016/12/court-transcripts.zip

239 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page